Vutimunad

Miks ma lisan smoothiesse toore vutimuna koos koortega? Miks just vutimuna?

Lisanud olen ka kanamuna, kuid kanamunal on koor tugevam ja paksem ning ikkagi jääb natuke smoothies tunda, jääb ikka krõmpsuma hamba all, muna enda maitse tunda ei jää. Olen ka kuivatanud ning jahvatanud kanamunakoort ning siis lisanud smoothiesse, kuid kuna hetkel on kohe võtta vutimune, siis kasutan neid.

Vutimunad on tõeline vitamiinipomm! Vutimunades leidub palju A vitamiini. A vitamiin on nt hea meie silmadele ning nägemisele!

Vutimunad on võrreldes kanamunadega mahedama maitsega ja muidugi ka väiksemad.

Munades leidub ka rohkelt mineraalaineid ja kaaliumi on üks neist. Kaaliumit on vaja närvidetöös ja südame tervises. Kaaliumipuuduse tunnused on väsimus, lihased võivad krampi tõmbuda, süda hakkab puperdama ja võib esineda uimasust.

Vutimuna toiteväärtus on 3-4 korda suurem kui kanamunal.

Vutimunades on ka rohkem rauda, vutimunas on 1,6mg ja kanamuna 0,9mg.

Vutimunade valgud on paljudele ülitundlikele inimestele vähem allergeensed võrreldes kanamuna valkudega. Vuttide munavalges on rohkesti erilist kaitseensüümi lüsosüümi, mis edukalt lõhustab erinevaid mikroorganisme. Muide, vutimunad on suhteliselt tagasihoidliku kalorsusega, sajagrammise söödava osa seedimisel saab tarbija 140-160 kcal energiat.

Vutimune võib süüa toorelt, praetult, keedetult, küpsetatult. Vutimunad säilivad kaua – toatemperatuuril umbes 30 päeva, külmkapis umbes 60 päeva.

 

Enda infole lisaks leidsin infot ka nt siit, siit

Triin H

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Back to top