Kauges küüü-laaas….

Kauges küüü-laaas….

Meie kaugesse külla tuli Coopi automaat, sinna külla pean sõitma ka veel oma veerand tundi, kuid milline hüpe tulevikku! 😀 Proovisin tellida nädala jagu kraami ja kui ma kaasale ette lugesin, mida kõike ma tellisin, avastasin, et lõhemass on ikka puudu. Tellisin, maksin, kuid kottides seda ei olnud. Kuidas nad tavaliselt lahendavad selliseid olukordi?

Siin Eestis, kui on tekkinud mingeid probleeme toodetega, siis on see lahendatud 90% juhtudest halvasti. Kui mingeid viperusi ei ole esinenud, siis on jah kõik meeldiv, kuid minu arvates näitab just jamade lahendamine klienditeeninduse taset. Mind morjendab rohkem see suhtumine, plõksimine, mitte otseselt jama.

Kord oli mul mingi kassaprogrammiga jama, arve numbrid ei jooksnud õigesti ning pdf oli alati vormist väljas, nii et pidin sellel peale salvestamist alati illustratoriga numbrid ja märgid ja sõnad omale kohale tagasi tõstma.

Tegemist oli väikese teenusepakkujaga võib olla suuremas ettevõttes oleks mutrikesi rohkem ning vastutus jagatud ja suhtumine helgem…. Igatahes esimene lahendus oli see, et mina ise teen midagi valesti ning neil pole mitte kunagi enne olnud probleeme, kõik algas minust. Selliseid asju ei ütle õige teenindaja kunagi kliendile, vaid proovib leida lahendust. Teiseks – teatud teemadel ei ole mõtet minuga vaielda ega udu ajada, on asju, mida ma lihtsalt oskan ja tean.

Asi ei saanudki lahendust, sest programmi ei saadudki normaalselt tööle, ma kardan, et seda ei üritatudki parandada…..

Viimane kogemus, millega mul see “sa teed ise midagi valesti ja varem ei ole mitte kunagi selliseid probleeme olnud, kõik algas sinust” üldse meelde taas tuli, oli see, kui ma ostsin kevadel karjuse aku. Tegelt natuke naljakas ka, karjuse aku või kassaprogramm, ikka algab asi minust… 😀 Laadisin akut nädala, panin karjusesse, kuid üsna kiirelt selgus, et midagi on jama, sest kitsed jooksid aiast sisse ja välja nagu poleks seal aias mingit särtsu. Laadisin uuesti ja uuesti, kuid tööle see ei hakanud. Võtsin müüjaga ühendust, jah, minu viga, teen midagi valesti või minu karjusega on midagi valesti, toogu ma aga neile testida. Viisime, laadisid nädala, testisid päeva ning tunnistasid aku terveks ja minu või minu karjuse või minu elektri või kõik kolm kokku vigaseks. Ju mul oli siis vigane hooajaline aku ka, sest vigane hooajaline töötas mugisemata vigases karjuses.

Aku töötas nädala ja siis algas trall otsast peale, laadisin 3 päeva, aku töötas 5 tundi, laadisin nädala, aku töötas paar päeva, võtsin nendega uuesti ühendust ning esimene lause nende poolt oli – ma ei tea mida te valesti teete….. ja sellest mulle piisas. Järgmiseks võtsin ühendust tarbijakaitsega….. Nii kummalisena kui see nüüd kõlabki, siis ma ostsin kalli aku selleks, et see töötaks minu karjuses ja annaks vajadusel särtsu, mitte kellegi kiusamiseks. 😀

Klienditeenindus my ass….Aga ma usun, et kunagi me veel jõuame sinnani, kus me ei käitu nagu matsid, me ei saada teisi Rootsi, vaid suudame ise käituda nii hästi nagu rootslased, austame ennast ja teisi, me aktsepteerime teist ligimest sellisena nagu too on ning mõistame, et maailm on tegelikult väga kirju ja tore koht….. Ühel ilusal päeval…..

Triin H

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Back to top